onsdag 27 oktober 2021



انتقال دادگاه حمید نوری به آلبانی برای استماع شاهدان و شاکیان مجاهد


خبر این است که قاضی دادگاه استکهلم اعلام کرد دادگاه به آلبانی به مدت دو هفته، برای استماع شاکیان و شاهدان مجاهد، به آلبانی انتقال پیدا خواهد کرد.
البته این خبر در سایتهای مجاهد و سیمای آزادی انعکاس پیدا کرده است. اما چند نفری به کمک بلندگوهای شناخته شده، به عادت مالوف و طریق معروف به کم شمردن نقش مجاهدین در روند بازرسی و دادگاه حمید نوری پرداختند. برای این کار ترجمه کلمه به کلمه بیانات قاضی در مورد اعلام تصمیم انتقال دادگاه به آلبانی را پیاده کرده و آن را منعکس می کنم.
قاضی دادگاه در روز سه شنبه 26 قبل از شروع بازپرسی رضا فلاحی اعلام کرد که «به درخواست ما مبنی بر کمک قضائی (معاضدت) برای ادامه روند دادگاه، که ما در روز شانزدهم ماه جولای به مقامات قضائی آلبانی ارائه کرده ایم موافقت شده است و دادگاه در هفته های 45 و 46 مصادف با هشتم تا 19 نوامبر در آنجا برگزار می شود. قاضی دادگاه اضافه کرد که بر اساس شواهد ومدارک ثبت شده در پرونده، شهادت شاکیان و شاهدانی که در آلبانی هستند و به دلیل مسائل قانونی امکان سفر به سوئد را ندارند؛ بسیار تعیین کننده است و نمی توان اهمیت شهادت آنان را نادیده گرفت. قاضی همچنین اضافه کرد که هیأت قضات و دادستانها و وکلائی که موکلین آنها در آلبانی هستند به آلبانی سفر خواهند کرد. یکی از وکلای حمید نوری می تواند( قاضی از کلمه باید استفاده نکرد) در دادگاه آلبانی حضور پیدا کند و متهم و ودیگران در همین سالن یعنی سالن 37 خواهند بود و از طریق ویدئو می توانند جلسات را دنبال کنند.»

همان طور که در بالا گفتم به طریق مألوف و عادت معروف ، نظر کسانی را پرسیدند که به نوعی خودشان را نقش اول دادگاه می دانستند و دراین جا و آن جا داد وفریاد راه انداخته بودند که حضور و یا شهادت هواداران و مجاهدین در دادگاه باعث به بیراهه بردن روند آن می شود و وقتی که قاضی بر اهمیت حضور فیزیکی آنان در دادگاه تأکید می کنند؛ می خواهند آن را یک تصمیم عادی جلوه دهند. بگذارید بگویم می دانم که اعلام تصمیم دادگاه مبنی بر تشکیل دادگاه در آلبانی، برایتان خبر بسیار بدی است؛ اما واقعیت همین است که می بینید. فراموش کنید که نقش اول و دوم را بین خودتان قسمت کرده بودید و هی به هم نان قرض می دادید اما بارها خبر دعواهایتان بر سر تقسیم نقش به بیرون درز پیدا کرد و گاه بسیار علنی روزها در صدر اخبار بود. یک خبر بسیار مهم این است که جنبش دادخواهی را نمایندگاه اصلی بیش از سی هزار سر بدار ، بدون نیاز به کسب نام فردی به پیش خواهند برد. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar