onsdag 13 oktober 2021



#حمید_نوری
#جنبش_دادخواهی
#قتلعام۶۷
#رئیسی_جلاد۶۷
#زندان_گوهردشت

دنیای مجازی، دنیای دون کیشوتی 

شنیدم در اتاقی در کلاب هاوس همه عاقلان و فرزانگان دنیای مجازی جمع شده اند و هی قربان هم می روند و به همدیگر استاد، دکتر، محقق ووو خطاب می کنند و در مورد شهادت روز سه شنبه دو مجاهد اشرفی خدیجه برهانی و سید حسین سید احمدی در دادگاه اظهار نظر و تحلیل می کنند. بعضی که بیشتر دانشمند و دکتر هستند و در علوم عقلیه و ماوراء الطبیعه علامه دهر هستند، افاضه کرده اند که اینکه اینان (مجاهدین) می گویند در زندان "تشکیلات" داشته اند برای پرونده "بد" است. راستش حیران ماندم که علمای یک لای قبای فکری چگونه به این نتیجه گیری رسیده اند. دو مورد را عنوان می کنم.
اول //// اگر انسان از روز خلقت اش به آنچه در محیط او می گذشت بی تفاوت بود و نیاز به تغییر نمی دید، جهت اطلاع دانشمندان علوم بحریه و قهریه، هنوز ما در عصر حجر زندگی می کردیم و یا شاید به برده داری مشغول. انقلاب فرانسه به شکست کشیده بود و اصلا هیچ کس معنای مبارزه و مقاومت را نمی دانست. البته به دانشمندان تدریس شده که اسم مبارزه را بگذارند، هزینه و آن هم حداقل اش. در کتاب لغت شان اصلا این کلمات وجود ند ارد، منظورم مقاومت و مبارزه است.
دوم//// تاریخ نشان داده که زندان پایان مبارزه و مقاومت نیست، بلکه آغاز مرحله ای بالاتر و پیچیده تر است. زندانی در اولین روز زندان به دنبال این است که تسلیم زندانبان نشود و بعد هم تا آنجا که بتواند مقاومت کند و به دنبال راههای فرار از دست زندانبان شد. اگر تشکیلاتی هم نداشته باشد.، به دنبال پیدا کردن کسانی است که مثل او فکر کنند تا همآهنگ و همراه بتوانند مقاومت کنند. حال اگر این زندانیان از هواداران و اعضای مجاهدین باشند در نظر دانشمندان و علمای حوزه ناگهان تمام تعاریف عوض میشود. اگر مقاومت کنند "بد" می شود.

داستان ها و روایاتی از مبارزه مقاومین الجزایر در دوران اشغال فرانسه منبع الهام شد. زندانیان ویتنامی در دوران جنگ مثالهای شدند که نسلهای دیگر در کشورهای دیگر از آنان پیروی می کردند. در زندانهای هیتلر هم مقاومت بود و هم تشکیلات! اما اگر این تشکیلات در اوین باشد و یا گوهردشت، وکیل آباد باشد یا عادل آباد، قزلحصار باشد و یا زندان دستگرد اصفهان تمام تعاریف عوض می شود از روی بعضی از این داستانهای مقاومت زندانیان و تشکیلات آنان در زندان فیلم ساخته شد. فیلم های فرار بزرگ، قلعه کلدیتس و پاپیون از این دست هستند. از جمله آخرقهرمان .فیلم پاپیون هنگام فرار از زندان الکاتراز وام میگیرم و می گویم. حرام ... ها ما هنوز زنده هستیم

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar